Tytuł wyszedł strasznie długi, ale przynajmniej wiadomo na jaki temat będzie ten post.

Jeśli tu jesteś to znaczy, że prowadzisz profil w mediach społecznościowych i chcesz robić to lepiej! Świetnie się składa bo poniższa lista 5 darmowych narzędzi, na pewno pomoże Ci w poprawie Twoich działań marketingowych.

Jak znaleźć właściwe narzędzia?

Internet pełny jest różnego rodzaju narzędzi i ofert dla osób, które samodzielnie prowadzą swoje profile w social media. Od planerów postów, przez programy do robienia filmów aż po generatory postów.

Większość z nich posiada bezpłatne wersje próbne, ale żeby wykorzystać ich pełen potencjał trzeba zapłacić. Mając kilka takich narzędzi można skończyć z comiesięcznym rachunkiem kilkuset dolarów!

Poniższe narzędzia również mają swoje wersje płatne jednak ich bezpłatna wersja jest na tyle rozbudowana, że nie trzeba kupować wersji rozszerzonej.

1. Program do tworzenia grafiki

Chyba najpopularniejszym na świecie programem do tworzenia grafiki jest photoshop. Jednak jest to narzędzie dosyć drogie i wymagające sporych umiejętności, a co za tym idzie nie jest dla wszystkich.

Na szczęście istnieje genialne oprogramowanie dostępne online, w którym za pomocą kilku kliknięć można stworzyć genialne grafiki.

Ten program to Canva – dostępny pod adresem www.canva.com

Ma wbudowane setki szablonów, które wystarczy delikatnie przerobić i można spokojnie wrzucać na swoje profile w mediach społecznościowych.

Program jest bardzo intuicyjny i w większości bezpłatny. Płatna wersja umożliwia korzystanie z większej liczby zdjęć i grafik, ale praktycznie nie czuć jej braku jeśli używa się wersji darmowej.

2. Program do tworzenia filmów

Najbardziej angażujący typ postów na facebooku, instagramie czy linkedin to filmy video. O ile do niedawna ciężko było polecić takie narzędzie, które było proste w obsłudze i miało olbrzymie możliwości to teraz się takie pojawiło.

Mowa o invideo, który jest po prostu ge-nial-ny. Znajdziecie go pod adresem invideo.io

W programie znajdziesz mnóstwo szablonów do robienia filmów, mnóstwo materiałów, które możesz w nich wykorzystać i kupę narzędzi i dodatków, które sprawią, że Twoje filmy będą wyróżniać się na tle konkurencji.

Oczywiście program posiada również wersję płatną, ale mimo, że używam go już od dłuższego czasu to tylko raz pomyślałem o wykupieniu wersji premium.

Gdy stworzysz swój film i chcesz go pobrać na dysk lub udostępnić w mediach społecznościowych, invideo doda do niego swoje logo. W wersji płatnej tego logo nie ma. ALE! Jeśli udostępnisz na swojej tablicy, że korzystasz z invideo to będziesz mógł pobrać film bez logo.

Przy tworzeniu większej liczby filmów jest to nieco upierdliwe, ale czego się nie robi dla zaoszczędzonych 120 dolarów rocznie 😉

3. Oprogramowanie do strony internetowej

Każdy agent ubezpieczeniowy, który chce skutecznie działać w internecie powinien mieć stronę internetową. Jej stworzenie można oczywiście zlecić profesjonaliście (jak coś to napisz do mnie, a chętnie pomogę), ale można też spróbować swoich sił i stworzyć ją samodzielnie.

Najlepszym i jednocześnie całkowicie darmowym oprogramowaniem, dzięki któremu można stworzyć stronę internetową jest WordPress. Około 35% wszystkich stron internetowych na świecie, korzysta z tego systemu!

Żeby stworzyć prostą stronę używając WordPressa nie trzeba być informatykiem, ale trzeba mieć przynajmniej minimalne umiejętności techniczne.

W przypadku trudniejszych stron umiejętności programowania będą jednak przydatne dlatego jeśli chcesz żeby Twoja strona nie była tylko prostą wizytówką to dobrze jest skonsultować jej stworzenie z profesjonalistą (ponownie się polecam 😉 )

4. Narzędzie do zbierania leadów i wysyłania maili

W każdym biznesie opartym o sprzedaż bezpośrednią, leady to podstawa. To dzięki zdobywaniu kontaktów agent ma z kim umawiać się na spotkania.

Oczywiście sposobów na zbieranie leadów przez internet jest co nie miara, ale jednym z najlepszych i do pewnego stopnia darmowych sposobów jest Mailchimp.

Jest to narzędzie, w którym możesz stworzyć prostą stronę zbierającą kontakty lub formularz na swoją istniejącą stronę, a następnie wysłać tym kontaktom mailing.

Bezpłatna wersja pozwala na stworzenie jednej listy o wielkości 2000 kontaktów i na wysłanie 10 000 maili miesięcznie. Mało który agent jest w stanie w pełni to wykorzystać.

Płatna wersja Mailchimpa poza większą liczbą kontaktów pozwala na automatyzowanie niektórych procesów oraz daje dostęp do większej liczby narzędzi. Jednak szczerze mówiąc, nie ma potrzeby jej kupowania, przynajmniej na samym początku.

5. Docieranie do potencjalnych klientów

Pisząc o bezpłatnych narzędziach marketingowych nie sposób pominąć samych mediów społecznościowych. Trzeba je postrzegać jako kolejne bezpłatne narzędzie, dzięki któremu możesz dotrzeć do swoich potencjalnych klientów.

Od facebooka, przez linkedina po youtube, wszędzie tam są Twoi klienci i czekają żeby Ciebie poznać. Poza płatną reklamą, wszystkie platformy mediów społecznościowych są bezpłatne i umożliwiają na stworzenie profilu i udostępnianie na nim swoich materiałów.

Od Ciebie zależy czy materiały będą na tyle ciekawe żeby przyciągnąć klientów na Twoją stronę i zachęcić ich do kontaktu.

Jak widzisz, wszystko czego jako agent ubezpieczeniowy potrzebujesz do prowadzenia w sieci możesz mieć za darmo. Jednak wszyscy inni również mają dostęp do tych narzędzi, a to sprawia, że musisz znaleźć sposób aby się wyróżnić.

Jeśli nie masz pomysłu, co możesz publikować na swoich profilach w social media, możesz skorzystać z mojego ebooka, w którym opisałem aż 107 pomysłów na posty. Książka ta, przygotowana jest specjalnie dla agentów ubezpieczeniowych więc bez problemu znajdziesz w niej pomysły gotowe do wykorzystania na twoim profilu.

Author

Write A Comment