Rekrutacja nowych agentów to chleb powszedni menadżerów we wszystkich towarzystwach ubezpieczeniowych. Nie jest to rzecz łatwa o czym wielokrotnie rozmawiałem z osobami, które szukają nowych pracowników.

Jeśli jednym z Twoich zadań jest pozyskiwanie nowych agentów to pewnie korzystasz w tym celu z portali z ogłoszeniami jak pracuj.pl, olx czy portale regionalne. Nie pytam o efekty tych działań bo pewnie są różne w zależności od wielu czynników.

Dzięki odpowiednio sprofilowanej reklamie na facebooku możesz zwiększyć skuteczność swoich działań i sprawić, że cały proces nie będzie dla Ciebie tak męczący. Podejdź do tego jak do sprzedaży produktu.

Praca agenta jako produkt

Twoim produktem jest praca agenta ubezpieczeniowego. Jakie są jej największe zalety? Co według Ciebie może sprawić, że ktoś zechce zacząć pracować dla Ciebie?

Warunki pracy oraz korzyści z niej płynące różnią się pomiędzy towarzystwami ubezpieczeniowymi, ale dwie cechy pracy agenta, które niewątpliwie działają na wyobraźnię to niezależność i możliwość zarabiania dużych pieniędzy.

Myślę, że dla takich zalet łatwo wymyślić odpowiedni komunikat reklamowy. Pozostaje pytanie, jak dotrzeć do osób, które zareagują na niego w odpowiedni sposób?

Internet pełen jest magicznych sposobów na zarobienie fortuny i zdobycie niezależności w tydzień. Ludzie z natury są leniwi więc szukają dróg na skróty aby jak najłatwiej się wzbogacić.

Dobór grupy docelowej

Większość z tych osób nie nadaje się do pracy agenta ubezpieczeniowego więc docieranie do nich to tylko strata pieniędzy, a także czasu. Jeśli taka osoba odpowie na Twoje ogłoszenie to będziesz musiał/a znaleźć czas żeby się z nią spotkać, porozmawiać i wysłuchać, że jesteś naciągaczem 😉

Dlatego podstawą jest wybór odpowiedniej grupy docelowej, do której skierujesz swoją reklamę. Zastanów się kto najlepiej się sprawdza w pracy agenta? Jaka grupa wiekowa, płciowa, zawodowa radzi sobie doskonale po staniu się agentem ubezpieczeniowym?

Myślę, że każdy manager i każde towarzystwo ubezpieczeniowe ma inne doświadczenia w tej materii więc przyjmijmy losowo, że taką osobą jest ktoś w średnim wieku, kto ma potencjalnie problem ze znalezieniem pracy i jest skory do zwiększania swoich umiejętności.

Jak myślisz, jak znaleźć taką osobę przy pomocy facebooka?

Ja bym podszedł do tego na dwa sposoby.

Grupa odbiorców według kryteriów facebooka

Pierwszy to znalezienie takich osób w systemie reklamowym facebooka. Przedział wiekowy to jeden z podstawowych parametrów przy tworzeniu grup docelowych na FB więc z wyborem osób w średnim wieku nie będzie tu problemu.

Schody zaczynają się w momencie gdy mamy znaleźć osoby, które mają problem ze znalezieniem pracy i/lub chcą się przebranżowić.

Ustawiając reklamę możemy wybrać stanowiska lub branżę w której pracują osoby, do których chcemy skierować reklamę. Gastronomia, administracja, opieka społeczna itp. Oczywiście wiele osób w tych branżach dobrze się czuje, ale potencjalnie to ich pracownicy mogą się okazać najbardziej podatni na zmianę zawodu.

Można też spróbować dopasować zainteresowania lub wybrać te osoby, które dojeżdżają do pracy.

Tak ustawiona grupa na pewno będzie lepsza niż celowanie na oślep, ale mimo wszystko duża część nie będzie zainteresowana naszą ofertą.

Własna grupa odbiorców

Dlatego drugi sposób to stworzenie własnej grupy docelowej.

W tym celu musisz zbudować tak zwany lejek (pracując w sprzedaży doskonale wiesz co to jest).

Na górze lejka musisz wzbudzić zainteresowanie potencjalnych agentów. Spowodować, że w jakiś sposób zareagują na Twoją reklamę.

Najlepszy będzie do tego krótki film z interesującym przekazem. Facebook daje możliwość stworzenia grupy odbiorców na podstawie tego, jaki procent filmu obejrzeli. Gdy odkryłem tą możliwość, świat się dla mnie zmienił na zawsze 😉

Załóżmy, że robisz filmik pokazujący historię agenta/agentki, który zmienił słabą pracę na pracę agenta i osiąga sukcesy. Reklama na tyle inspirująca, że zachęca nawet kilka osób do kontaktu z Tobą.

Po emisji reklamy, tworzysz grupę osób, która obejrzała 95% filmu. Jeśli ktoś został tak długo to na pewno reklama do niego trafiła i potencjalnie jest to osoba, która chętnie podejmie pracę agenta ubezpieczeniowego, a przynajmniej z uwagą wysłucha Twojej oferty.

Do tak stworzonej grupy, kierujesz kolejną reklamę, tym razem zachęcającą do kontaktu, w której przedstawiasz zalety pracy agenta i wzbudzasz jeszcze większe zainteresowanie.

Do osób, które obejrzały między 30 a 90 % filmu możesz skierować jeszcze inną reklamę, która ich zainteresuje i spowoduje, że się z Tobą skontaktują. Może to być kolejny film, albo jakiś materiał przekonujący o atrakcyjności zawodu jak e-book albo case study.

Osobiście wolę drugą opcję ponieważ daje większą kontrolę nad tym do kogo kierujemy przekaz. O ile stworzenie lejka i zebranie w nim odpowiedniej liczby osób zainteresowanych może zająć chwilę czasu to ostateczne koszty reklamy będą dziesiątki, jak nie setki razy niższe niż tradycyjne działania i emitowanie reklamy na oślep.

Jeśli nie wiesz jak się zabrać za taki lejek, albo potrzebujesz pomocy w przygotowaniu kampanii rekrutacyjnej, napisz do mnie. Chętnie przyjrzę się Twojej sytuacji i zaproponuję rozwiązanie.

Author

Write A Comment