Gazeta ubezpieczeniowa przeprowadziła ankietę wśród agentów na temat ich sytuacji w czasie pandemii koronawirusa. Wyniki są bardzo ciekawe, szczególnie gdy zobaczymy co robili najskuteczniejsi agenci.

Na 146 agentów, którzy wzięli udział w ankiecie prawie 40% zwiększyło swoją sprzedaż, a po 30% utrzymało ją na niezmienionym poziomie i uzyskało mniejsze zyski niż w lutym.

grafika z https://gu.com.pl/rynek-ubezpieczen/skuteczni-agenci-wybieraja-aktywnosc/

Dla mnie jako osoby zajmującej się marketingiem w mediach społecznościowych, najciekawsze są dwie inne statystyki.

Zdecydowana większość agentów zadeklarowała, że w celu zwiększenia sprzedaży zastosowała nowe lub dodatkowe działania.

grafika z https://gu.com.pl/rynek-ubezpieczen/skuteczni-agenci-wybieraja-aktywnosc/ś

A wśród tych działań, 30% to marketing w mediach społecznościowych, prowadzenie fanpage i stron internetowych.

Co to oznacza?

Nie mniej nie więcej niż to, że żeby zwiększyć sprzedaż musisz korzystać z nowych narzędzi. Czyli jeśli nie korzystasz do tej pory z facebooka i linkedina to teraz jest najlepszy moment żeby zacząć.

Inni agenci, którzy już to zrobili, obserwują widoczne efekty w postaci większej liczby klientów i większej sprzedaży, albo przynajmniej niezmienionego poziomu sprzedaży.

W czasach gdy nie ma możliwości spotykania się na żywo z klientem, gdy dotychczasowe sposoby pozyskiwania klientów zostały ograniczone, musisz szukać nowych rozwiązań.

Zdecydowanie takim rozwiązaniem jest prowadzenie swoich profili w mediach społecznościowych i skorzystanie z możliwości jakie oferują.

Wykorzystaj to, że pandemia wypchnęła Ciebie z Twojej tzw. strefy komfortu i spróbuj czegoś nowego. Zobaczysz, że zachęcony/zachęcona efektami stwierdzisz, że warto działać w social media nawet po pandemii.

Jeśli nie wiesz od czego zacząć, lub co publikować na swojej stronie, polecam pozostałe artykuły na blogu oraz mojego e-booka z pomysłami na posty dla agentów ubezpieczeniowych.

Jeśli potrzebujesz dodatkowej pomocy, wtedy śmiało napisz do mnie maila, chętnie pomogę.

Author

Write A Comment