Właśnie musiałem zastopować kampanię rekrutacyjną, którą wczoraj rozpocząłem dla klienta. Po jednym dniu napłynęło tyle zgłoszeń osób chętnych do pracy, że poprosił o pauzę żeby zdążyć z każdym porozmawiać 😉

Ten wpis skierowany jest głównie do menadżerów i dyrektorów placówek, którzy na codzień borykają się z poszukiwaniem nowych kandydatów do pracy. Jednak podobne zasady działania może wykorzystać każdy agent do pozyskiwania klientów.

kampania była początkowo ustawiona na tydzień, ale po jednym dniu wstrzymaliśmy jej wyświetlanie

Jeśli chcesz mieć podobny „problem” wystarczy, że zastosujesz kilka prostych kroków:

1.Wybierz odpowiednią grupę docelową

Przy tworzeniu każdej kampanii reklamowej, jednym z najistotniejszych elementów jest dobór odpowiedniej grupy docelowej. Zastanów się kto jest Twoim idealnym kandydatem?

Ile ma lat, czym się zajmuje, jakie ma zainteresowania? Wszystkie te informacje wykorzystaj potem przy dobieraniu grupy odbiorców podczas tworzenia reklamy.

2. Odróżnij swoją ofertę od innych

Poczuj się na chwilę jak Twój potencjalny pracownik. Z każdej strony „atakują” Ciebie niemal identyczne ogłoszenia i masz wrażenie, że nie ma znaczenia, na które odpowiesz, bo wszyscy oferują to samo.

Dlatego postaraj się odróżnić od innych. Powiedz osobie, do której chcesz dotrzeć, dlaczego Twoja oferta jest inna? Dlaczego powinien z niej skorzystać? Co straci jeśli tego nie zrobi?

Sprzedaj swoją ofertę jako innowacyjny produkt na rynku. Coś czego nikt przed Tobą nie oferował. Jeśli szukasz natchnienia, koniecznie pooglądaj reklamy Mango TV 😉

3. Maksymalnie ułatw potencjalnemu kandydatowi kontakt z Tobą

Wybierając cel reklamowy postaw na pozyskiwanie kontaktów lub wiadomości. W ten sposób potencjalny kandydat będzie musiał wykonać tylko kilka kliknięć żeby się z Tobą skontaktować lub zostawić do siebie namiary.

Tworząc wiadomość, która będzie wyświetlała się po wejściu w reklamę, możesz dodać do niej różne pytania, które wstępnie pozwolą Tobie ocenić kandydata. Możesz zapytać o wykształcenie, doświadczenie, zainteresowania, a przede wszystkim o telefon (musisz się z nim przecież jakoś skontaktować 😉 )

4. Odpowiadaj na komentarze pod ogłoszeniami

Jeżeli ktoś zadaje pytania w komentarzach, to koniecznie na nie odpowiadaj. W ten sposób możesz przyciągnąć kolejne osoby, które miały podobne pytania ale bały/wstydziły się ich zadać. Dodatkowo zwiększysz zasięg i zmniejszysz koszt za pozyskanie kontaktu, bo facebook lubi reklamy, które wywołują dyskusję.

Te 4 kroki zdecydowanie zwiększą Twoje szanse na pozyskanie kontaktów do osób zainteresowanych Twoją ofertą. Tak jak pisałem na początku, zasady tu zawarte odnoszą się zarówno do osób, które rekrutują, ale też do osób, które pozyskują potencjalnych klientów.

Jeśli nie wiesz od czego zacząć, jak ustawić taką reklamę albo co w niej powinno się mieścić, możesz umówić się ze mną na godzinną rozmowę, podczas której odpowiem na wszystkie Twoje pytania.

Author

Write A Comment